EIndelijk aangekomen mijn eerste verhaaltje!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roger Krielen - WaarBenJij.nu EIndelijk aangekomen mijn eerste verhaaltje!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roger Krielen - WaarBenJij.nu

EIndelijk aangekomen mijn eerste verhaaltje!!

Door: Roger Krielen

Blijf op de hoogte en volg Roger

20 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Hey mensen,

Hehe eindelijk na een lange rijs ben ik dan eindelijk op plaats van bestemming.
Mijn vliegtuig zou om 1210 vertrekken, toen ik op schiphol mijn spulletjes incheckte leek het erop dat alles op schema zou gaan verlopen.

Maar toen ik nog even mijn moeder en mijn zus wat had gedronken en terug kwam om door de douane te gaan, bleek dat het vliegtuig 50 minuten vertraging had.
Mar jah niks aan de hand ik ga uiteindelijk toch wel naar de zon. (#)!!!!

Toen ik eenmaal bij de gate was zag al ik wel enkele meiden die wel eens op stage zouden kunnen gaan. Dus ik ben daar ben heb gaan zitten, na een tijdje raakte ik aan de praat met hen. Toen bleek dat ze geen van beide op stage gingen, de een ging naar de vriendje die voor 10 maanden op Curaçao werkt. Het andere meisje ging op vakantie bij de vader en broertje die op Curaçao wonen

Even later kwam er nog n jongen aangelopen die hoorde ons praten over stage dus die dacht mooi daar ga ik bij zitten. Jeroen bleek stage te gaan lopen op n privé school.
Kort om al vrij snel vrienden gemaakt ( nu blijkt dat Jeroen hier op 50 meter van mijn huisje zit).

Toen we bij de gate zaten liep de vertraging nog verder uit, het was uit eindelijk bijna 14:00 voordat we het vliegtuig in konden.
Ik had geluk ik had een plaatsje naast het raam, het meisje dat naast wist een plaatsje te regelen in de buisnesclass omdat haar vader bij de KLM werkt. Mooi dan had ik 2 stoelen lekker veel ruimte om al je spullen kwijt te kunnen. Dat was echt super handig, niet iedere keer over meerdere mensen heen klauteren als je n keer naar de wc moet. HAHAHA

Nadat ik een beetje relaxt in het vliegtuig zat werd er omgeroepen dat we niet konden vertrekken omdat er een computerstoring was bij de verkeerstoren. Uiteindelijk hebben we daar nog n uur zitten wachten voordat we konden vertrekken +/- 15:00.

De vlucht verliep echt super goed bijna geen turbulentie, goed eten, veel drinken, leuke films. Maar na 8 uur heb je het toch eigenlijk echt wel gehad, maar dan moet je nog 2 uur. Toen we lande was het in Nederland ongeveer 1 uur ’s nachts en lokaal was het 8 uur. (5 uur tijd verschil zomertijd).

Nadat we de bagage hadden gevonden konden we naar buiten daar stond het helemaal vol met mensen die iemand op kwamen halen, het was echt ff zoeken om de mensen van Wereldstage te vinden. Ik was nog druk aan het rond kijken of ik mensen zag van wereldstage, voordat ik ze gezien had kwam er al iemand naar mij toe gelopen….. Roger???!!! Da was wel handig dat ze je meteen aanspreken.
Er waren nog meerdere studenten aanwezig omdat die vriendinnen hadden uitgezwaaid. Dus daar konden we meteen al even kennis mee maken.
Nadat de groep verzameld was konden we met onze spullen naar de auto’s.
Eenmaal aangekomen bij Wereld stage werden we 1 voor 1 naar onze huisjes gebracht.

Ik was al vrij snel aan de beurt, gelukkig want ik was wel super benieuwd hoe het eruit zou zien. Voordat we binnen konden eerst de deur van het slot en de tralies ook van slot, (net n gevangenis) Mar dat is hier heel normaal. De kamer is niet zo heel groot maar ik heb niet te klagen 20m2 moet te doen zijn. De douche ziet er ook vrij goed uit dus das wel belangrijk. Er staat n kast, tafel met 2 stoelen en een bed en gelukkig een van de vorige bewoners heeft n grote ventilator laten staan.
De stroom moet ik los betalen die moet hier een stuk verderop opgewaardeerd worden.

Ik heb snel ff mijn bedje opgemaakt en daarna ben ik lekker in de douche gesprongen. Dat had ik wel ff nodig na zo n dag. Lekker korte broek aan shirtje, daarna ben ik samen met Jeroen kennis gaan maken met de andere studenten bij n café hier recht achter mij huisje “de nachtwacht” Dat was echt wel super gezellig biertje erbij (Amstel Bright) dat is dan weer wel n beetje jammer maar goed. OP een gegeven moment was ik echt kapot. Toen ging ik even kijken hoelang ik al op pad was….. ruim 25 uur dus jahhhh tijd om mijn bedje op te zoeken.

Volgends mij ben ik als n blok in slaap gevallen, ondank de harde muziek van het café hierachter. Nu is het half 1 Nederlandse tijd en half 8 deze tijd. Ben nu al een half uurtje wakker, dan begint het hier echt wel warm te worden.

Zometeen ga ik samen met Jeroen wat belangrijke boodschappen doen want we moeten wel wat in huis hebben. Ik wil wat halen om toch nog n beetje schoon te maken want sommige dingen wil je wel fris hebben. HAHAHA

Daarna gaan we met de nog meer studenten die hier zitten naar het bekende Mambo Beach dat is in het weekend The place to be heb ik me laten vertellen, dus dat gaan we even bekijken.

Ik zit op 1minuut lopen van het stage bureau Wereldstage daar zitten nog meerdere studenten dus dat is ook wel gezellig. Waar ik zit zitten ook meerdere studenten, we hebben een eigen binnenplaats waar we gezellig wat kunnen hangen.

Ik ga nu weer even stoppen dit was voorlopig even het eerste berichtje van mij van uit Curaçao, ik zit nu op mijn bedje te typen en het wordt hier te warm. Ik ga nu even kijken waar ik online kan komen om dit te verzenden!!!

  • 20 Januari 2007 - 12:45

    Miekske:

    Zo Rogerke, volgens mij ga jij de tijd van je leven beleven, word allemaal jaloers als ik je verhaal zo lees. Geniet ervan, goed???
    Kus Miekske

  • 20 Januari 2007 - 13:07

    Kim :

    eej feestganger,

    bende zo ver weg, zitten we nog op msn, haha.. hoe ist mogelijk zeg!
    ik ben blij dat je meteen al een "maatje" gevonden hebt, dat maakt t weer een stuk gezelliger eej!
    nou, veel plezier vanmiddag op t mambo beach (H) enne.. een bietje rustig aan meej t bier eej ;) haha :P

    doegg (K) Kim


  • 20 Januari 2007 - 13:36

    Ger:

    wat hoor ik nu ROGER,,spulletjes halen om lekker schoon te maken? dat belooft wat voor jullie moeder als je weer thuiskomt,,nee ma ga jij maar lekker zitten ik maak het huis wel schoon voor je want dat leer je daar nu wel,haha
    ROGER geniet van je stage want voor je het weet is het weer voorbij en zit je weer in dit koude kikkerlandje. GER

  • 20 Januari 2007 - 13:40

    Henny:

    Wowwwwwww Roger... en dat met van dat rotweer hier. Ik word nog helemaal jaloers... heyyyyy, wel een beetje reclame voor de jongerengroep daar maken hoor... Mar niet teveel want voor ik ut weet zitten jullie daar allemaal. Veel plezier op het strand...

  • 20 Januari 2007 - 17:42

    Linda:

    He Roger, wat leuk om zo snel al wat van je te lezen! Geniet lekker van alle leuke dingen en vooral van het mooie weer. Groetjes Linda en Peter.

  • 20 Januari 2007 - 17:57

    Oma:

    Hallo Roger, hier via tanta Linda een berichtje van mij. Ze heeft me net via de telefoon jouw eerste reisverslag voorgelezen, en ik ben blij dat je veilig bent aangekomen. Pas je goed op jezelf! Groetjes van Oma.

  • 20 Januari 2007 - 19:13

    Sylvia:

    Fijn je berricht te lezen, werd al nieuwsgierig.
    Met de rest van de bouwers nog een juupke op je gedronken haha moet je nu wel missen.
    Maar zo gauw je terug bent staat er een kratje koud hoor.
    Hou ons op de hooogte ben stik benieuwd.
    Groetjes en tot snel Sylvia

  • 20 Januari 2007 - 20:36

    Someone:

    das wel bale dan voor je dat er geen juup is maarja bij gebrek aan beter zulle we maar zegge veel leutdaar
    groetjes someone

  • 20 Januari 2007 - 22:25

    Soraya:

    gelukkig dat je goed bent aangekomen, wel balen dat je helemaal niet te bereiken bent. Zou je graag ff spreken op msn.
    xxx Sor

  • 20 Januari 2007 - 22:29

    Moeders:

    Bedankt voor je sms en je belletje... was zeer verrast... leuk om je zo enthousiast te horen! Geniet nog maar even, voor je het weet heb je je werkhelm op! Kusjes moeders XXX

  • 20 Januari 2007 - 22:32

    Maris:

    He Broerje, zo te lezen ga jij je prima vermaken... amstel bright went hoor! lekker limoentje erin... denk dat je over 6 maanden geen juup meer lust!!! hihi... Met een maand of 2 drinken we er samen wel een paar!!! Veel vrienden om je heen verzamelen, leuk voor later!! Factor 25 op je neus en gaan op die banaan!!! dikke kus van je zus

  • 21 Januari 2007 - 09:40

    Andrea:

    Hey Rogerke, ik heb net je bericht gelezen en denk dat ik ook maar even op vakantie kom ;-)Ik hoop binnenkort toch wel een foto van je te zien met je klompsloffen, haha. Heel veel plezier nog en geniet er van want voor je het weet zie je me weer in dit saaie koude landje! pas goed op jezelf ej!
    Groetjes van je ex collega ;-)

  • 21 Januari 2007 - 12:19

    T.TINY EN STIENTJE:

    Blij tehoren dat je goed aan gekomen bent.Maar wat een ellende dat ze geen juupke hebben,krijg je waarschijnlijk nog afkik verschijnselen ook haha.roger niet teveel in de zon ,ben nu al jaloers.DIKKE TUT.S+T

  • 21 Januari 2007 - 12:21

    Gijs Spruijt:

    Godver hou je mond over goed en warm weer!! Het stormt daar gewoon net zoals hier. ;p Werk ze lekker hard werken in de brandende zon, terwijl wij carnaval vieren.:) Maar volgens mij ga jij je wel vermaken. veel plezier in iedergeval.

    greez Gijs

  • 21 Januari 2007 - 14:31

    Stien En Tiny:

    Blij te horen dat alles goed is gegaan,behalve het vertrek dan.Maar wat een ellende geen juupke ,zit je straks nog mee afkick verschijnselen ook haha.Roger maak er wat mooi,s van dikke tut S+T.

  • 21 Januari 2007 - 16:40

    Mama:

    Hoi Roger ik ben ook weer veilig terug uit Den Helder, was weer leuk om er heerlijk te wandelen, hoefde nu niet perse op het strand want ook daar waaide het overal hard. We hebben daar goed gebruik van gemaakt samen met Yutah. Het was weer een lange reis(met korte ei)Maar was weer blij bij Mariska te zijn.Roger veel succes met je werk morgen weer vele indrukken die op je afkomen waarschijnlijk niet al te snel want dat kennen ze niet in Curaçao.
    Ik hoor je misschien ik ga bij Jolanda op de thee. xxx

  • 21 Januari 2007 - 20:06

    Werner:

    Hey Roger,

    Relaxed man dat je al meteen contact hebt met een gast die daar ook zit. Ideaal dat je achter je een café hebt zitten, kom je tenminste nog snel thuis als je moet kruipen ;)
    Geniet van het weer daar en van de mooie vrouwen natuurlijk!

    Greetz Werner

  • 22 Januari 2007 - 16:01

    Joyce Verburg:

    Heee Lucky you, zit ie daar lekker op t strand! Doe je goed! Geniet ervan & k hou je site in de gaten kus Joyce

  • 24 Januari 2007 - 16:08

    Rafael David Zeeland:

    he poeper hoe is het daar
    zo elke keer dat je wat zeg ben ik er niet achter de pc heb je al met remco gesproken
    zo ik ben jaloers ik wil ook naar daar maar niet om te werken hahahaha
    maare leuke vrouwtjes daar of niet je kan er wel wat op zeggen want het moet wel zo zijn anders zou je niet die plek kiezen maar goed ik spreek je nog op msn hese05@hotmail.com
    gr van de fnv vers
    castillo en de rest van de berg
    groete en ik drink wel paar jupi voor je

  • 26 Januari 2007 - 18:48

    Els Hagens:

    leuk Roger dat je zo gauw contact had .ik had niet andes verwacht van jou .Danny is nu op wintersport groetjes els en danny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Ik ga 5 maanden stage lopen op Curacao bij het bedrijf CTMS. Ik volg de opleiding MBO Bouwkunde 4de jaars. Op het moment ben ik stageloos, CTMS is failliet gegaan. Dus nu ben ik druk op zoek naar een nieuw stageadres. Maar dat gaat helemaal goed komen. Inmiddels heb ik gelukkig mijn keuze kunnen maken bij welk bedrijf ik stage ga lopen, Wolfbouw Management bouwproject Boca Gentil. Hier ga ik nu mijn stage afronden, 10 weken te gaan bij Wolfbouw dus dat moet goed komen.

Actief sinds 12 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 24101

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: